Memória

>> 2007. április 12.

Már nem szükséges megjegyezni n telefonszámot - megteszi helyettünk a kis mütyür...
Néhány létfontosságú dolgot, persze, memorizálni kell, de az elenyésző...

Hát rájöttem, nem éppen igy van... Mindig is jó volt a memóriám - ha jól emlékszem :)
De az utóbbi időben kevesebbet gyakoroltam a különböző számok-miegyebek megjegyzését. Az este majdnem kétségbeestem, mert azt hittem, túl jól elraktároztam magamban néhány fontos számjegyet. Pontosabban azok kombinációját. A helyeset. (De ma kiderült, nem kell pánikba esnem. Egyelőre...)

Telefonszám, cim, meg ilyenek. Régebb sokat jegyeztem meg. Néha anélkül, hogy különösebben akarjam. Egyszerűen bennem ragadt.
Valami logikát találok általában ha észben kell tartsak ezt-azt. Elég jól működik.
Még mindig tudok kapásból vagy 5 cimet, legalább 5 telefonszámot (meg még vagy kettőt, ami nem érvényes - már). Nem beszélve mailcimekről meg ilyesmiről. Van még vagy 5 számkombináció - ilyen-olyan azonositók (C.N.P. meg miegyéb).
Megjegyzendő van bőven: mailcim(ek) jelszóval, bankkártya-jelszó meg egyéb ilyen "apróságok".
(Még azt mondják, hogy nem kell annyi mindent megjegyezni - modern tehnika... Mert ugye, titkositva minden... )

Egy kis statisztikát készitettem arról, amit ajánlatos nem elfelejtenem (éppen mostanság): legalább 9 különböző azonositót használok 12 különböző jelszóval, és ezeket 19 különböző helyen veszem igénybe...

Na, ezt tessék észben tartani!

3 Hozzászólás:

Időbeosztás-guru 5:39 du., április 12, 2007  

Nahát, az utóbbi időben engem is pontosan ez foglalkoztat, hogy mióta telefonom van, már nem tudok telefonszámokat kivülről. Manapság már semmit sem kell megjegyezni, mindent észbentart helyettünk valami kütyü. És jöhet Alzheimer bácsi majd egy pár év múlva...
Igaz, azokat a számokat, amiket gyakran használ az ember, észbentart...én pl tudom a CNP-met kivulrol, mert naponta leirom egy kajabonra, meg a bankkártya-számát (pedig az 16 szám, +3 szám a CVV kód)

Betti 10:36 du., április 12, 2007  

Te kis matekos (kisvirag) nem lehet nehol ugyanazt a jelszot, azonositot hasznalni?
Amugy en mar felejtettem el azonositot is es jelszot is.

Adona 9:01 de., április 13, 2007  

de, azert van csak kevesebb azonosito meg jelszo, mint ahany helyen hasznalom oket :)
de van, ahol rendszeresen cserelni kell a jelszot, na, azt tessek eszbetartani melyik a jelenlegi :))

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP